Víte, kolik platíte za reklamu?
Reklama v ČR zaujímá v průměru 30% z ceny všeho zboží, které si kupujeme. A je jedno, jestli je to chleba nebo auto. V průměru prostě 30% z finálního obratu firem jde na reklamu. Reklama patří do obchodního modelu, bez ní by se lidé o výrobcích nebo obchodech nedozvěděli.
Teď trochu matematiky:
Podle oficiální zprávy z AKA (Asociace komunikačních agentur) se v roce 2019 vydalo celkem za reklamu 119 miliard korun. V ČR je 10,5 milionu obyvatel, což je necelých 12.000,- ročně na jednoho člověka včetně miminek. V průměru tedy každá 4-členná rodina vydá svými nákupy měsíčně asi 4.000,- za reklamu bez ohledu na to, jestli ty letáky vyhodí nebo přepne televizi.
Reklama fungovala i v dobách, kdy nebyla televize. Tam si informace třeba o tom, že tam ten pekař peče skvělé housky, předali lidi sami. Tehdy se za to neplatilo, jen možná pytlíkem mouky navíc.
V dnešním moderním světě je reklama již zpracována moderním způsobem. V televizi krátkými šoty, které někdo musí natočit, letáky ve schránkách, které někdo musí vytisknout ... a každému se za tuto službu musí zaplatit.
U nás to funguje podobně, jako v dobách minulých, kdy nebylo potřeba televize, letáků ve schránkách aj..., tady si reklamu dělají opět lidé sami a výrobci jim za to rádi zaplatí. Není na tom vůbec nic divného, a už vůbec nic nelegálního. Jen těch 30% jde zpět lidem, místo reklamním agenturám a médiím.
Podle toho taky poznáte předražené systémy, které dávají do reklamy někdy až 60% a slibují drahé dovolené, auta..., což obrovsky zvyšuje cenu výrobků na úkor jejich užitné hodnoty. Takže na to si dávejte pozor.
Reklama tu s námi byla, je a bude. Ale u společností, které využívají k distribuci svého zboží vzájemného doporučení svých stálých zákazníků, se peníze za reklamu dostanou zpět k lidem, kteří pochopí, že je zde velká příležitost využít tyto peníze smysluplněji, než si platit manažery reklamních agentur, tuny papíru ve schránkách a výstupy našich herců na televizní obrazovce.
Chcete získat tyto peníze pro sebe a svoji rodinu? - více se dočtete ZDE